Grundejerforeningen Juulsvej/Kirsebærvej

Generalforsamling 17. maj 2022

Dagsorden:

2. Valg af referent – som stemmetæller valgtes Lis Holm.
  3. Bestyrelsens beretning om det forløbne år
  4. behandling af forslag fra bestyrelsen eller medlemmer (*)
  5. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
  6. Bestyrelsen fremlægger budget, rykker og kontingentforslag for det kommende år (**)
  7. Valg af bestyrelse (på valg er Frank Føns, Mikkel Vass og Uffe Christensen)
  8. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen
  9. Valg af 2 revisorer

Ad 1) Lars Rasmussen blev valgt.

Ad 2) Anni Reichel blev valgt.

Ad 3) Formanden aflagde beretning for det forløbne år.

1. Vi er nu 72 medlemmer i alt, fordelt med 33 på Juulsvej, 34 på Kirsebærvej og 5 på Næbvej.

Der har været udskiftninger på nogle af parcellerne da nogle fraflytter og andre tilflytter. I den forbindelse vil bestyrelsen gerne opfordre medlemmer, som erfarer at der er flyttet nye ind på en adresse, om at lade et par ord falde til f.eks. formanden, så detaljer i databasen kan opdateres.

2. Bestyrelsen har holdt møde to gange i det forgangne år. I øvrigt er mange beslutninger i bestyrelsen klaret med e-mail.

3. Vinteren har været mild, og der blev ikke fundet skader på fundamenterne til broen, som blev opsat den 3. april. Der var sammensat et velfungerende bro-hold af primært frivillige medlemmer, og uagtet blæsende og koldt vejr, og visse tilpasningsvanskeligheder, så kom broen op i en ikke helt tilfredsstillende udgave.

Vi skal i øvrigt have en snak lidt senere om broen generelt. Skal den ændres? Skal den renoveres? Skal vi spare op til en helt ny bro på lidt længere sigt?

4.  Platformen er endnu ikke blevet søsat. Det er der forskellige grunde til; og vejret har indtil videre været noget blandet. Bestyrelsen får samlet en mindre flok hjælpere snarest, og får platformen ud hvor den hører til.

5. Vi har alle været godt tilfredse med ordningen med pasning af græsset på fællesarealet med maskinen ejet af Vass og Hvas, og det grønne område har været veltrimmet og pænt hele sidste sæson. Og pasningen i dette forår er jo rimelig, uden at være prangende. Vores sædvanlige maskinfører har valgt at stoppe, så vi har forsøgt med en ”lokal ordning”, som nok ikke har været specielt god. Der er nye ideer i støbeskeen, som vil blive afprøvet snarest.

6. Opkrævning af kontingent gik stort set helt uden problemer, og alle havde betalt inden regnskabsårets slut.

7.  Og igen i år vil bestyrelsen gerne opfordre til at medlemmer der bruger jollestativet, ikke har større joller liggende efter den 1. juni. Det er næsten umuligt at slå græs og lignende mellem stativerne, hvis de ikke er helt frie. Kajakker eller lignende, som er nemme at rykke rundt med, er nok ikke et problem. Bestyrelsen vil i øvrigt opfordre brugere af jollestativet til langtidsopbevaring af joller, gummibåde og lignende udstyr; smid ud eller hjemtag udstyr som ikke bruges. Det vil gøre det nemmere at holde græs og lign. under stativerne pænt.

Det var vist det

Beretningen blev taget til efterretning.

Ad 4) a) Forslag fra Gregers Bojesen om anskaffelse af bedre badetrappe til 15.000. En trappe med 2 gelændere og ikke så stejl nedstigning. Afstemning gav 20 for og 2 imod. Den nye trappe kan opsættes ved siden af den eksisterende, så broen har 2 trapper. Frivillige kan klare opsætningen.

b) Bestyrelsen foreslår at lukke foreningens opsparingskonto og nøjes med én konto. Opsparingen bliver hele tiden brugt, så derfor er der kun brug for én konto. Afstemning gav 20 for og 3 imod.

c) Anni Reichel foreslog, at det skulle koste et beløb, f.eks. 500 kr/år, til forhandling, at have en båd liggende på foreningens bådestativ. Ingen stemte for.

d) Sv. Bjarne Møller foreslog mærkning og registrering af liggende både, så der er overblik over, hvad der ligger. Afstemning gav 25 for, ingen imod.

e) Sv. Bjarne Møller foreslog beplantning af skråningen med aroniabær-buske i 1 ½ m højde samt genskabelse af tidligere sti langs foreningens strandstykke. Dette ville indebære indkøb af 250 planter til en udgift af 5.750,- kr. Efter forsamlingens drøftelse af forslaget endte det med en betingelse for en evt. godkendelse, nemlig at arbejdet skulle udføres under ledelse af Sv. Bjarne Møller med frivillige, hvis der var økonomi til det. Afstemning viste 14 for og 13 imod.

f) Bestyrelsen foreslog en kontingentforhøjelse fra 700 kr til 900 kr. – dette punkt flyttedes til efter regnskab og budget.

Ad 5) Regnskabet, som var udsendt på forhånd til medlemmerne, blev fremlagt. Det fremgik, at økonomien har været stram i et par år.

Regnskabet godkendtes.

To budgetter blev fremlagt og drøftet, ét hvor kontingentet er uændret 700 kr. og ét hvor kontingentet er 900,-. Med nuværende 700 kr. er der 55.175,- kr i kassebeholdning, og til rådighed er der kr. 18.175,- . Hvis der købes en ny trappe til 15.000,- er der meget lidt tilbage på kontoen.

Ved et kontingent på 900,- er der mere luft i budgettet, et rådighedsbeløb på 27.800,-, men jf. vedtægterne bliver beløbet først opkrævet medio marts 2023. Så hvad gør vi her og nu?

Der udspandt sig en del forslag til besparelser ved f.eks. at reducere slåning af græs, få en kassekredit, lave et socialt arrangement, hvor overskuddet kunne hjælpe foreningen, ved brev bede medlemmerne om et supplerende tilskud på f.eks. 200,-.  Alternativt afholde en ekstraordinær generalforsamling med det formål at få en konkret løsning på problemet.

Alle disse forslag gav anledning til at konsultere vedtægterne, og ved nærmere eftersyn konstateredes det, at alle forslag til generalforsamlingen skal stå på indkaldelsen. Derfor var indkaldelsen mangelfuld, og forslagene fra Sv. Bjarne Møller og Anni Reichel kunne/kan derfor ikke behandles.

Det fremlagte budget, som var baseret på 700 kr kontingent, der blev opkrævet i marts 2022, blev godkendt med 21 for og 1 imod.

Nyt budget på kr 900, der opkræves medio marts 2023, blev godkendt 27 for og ingen imod.

Samtidig blev bestyrelsen opfordret til at overveje en vedtægtsændring, således at kontingentet i stedet bliver opkrævet i umiddelbar forlængelse af  generalforsamlingen. Dette vil gøre det muligt at skabe bedre sammenhæng mellem kontingentet og budgettet.

Ad 7) Til bestyrelsen valgtes Frank Føns (genvalg), som nye Sille Capion og Anna Breaux.

Ad 8) Som suppleanter genvalgtes Anni Reichel og Jason Breaux

Ad 9) Som revisorer valgtes Robert Reiter og Allan Voetmann.

Ad 10) Her kan snakkes, men ikke besluttes.

Henrik Bredegaard overrakte en gave til Uffe for mange års trofast formandskab.

Lis Holm savnede fællesskab på det grønne område, f.eks. Sankt Hans bål med fælles hygge. Det har der tidligere været, men bålpladsen blev fyldt med affald, der blev vådt og ikke kunne brænde.

Flere andre kommentarer hang i luften, men duften af kaffe slukkede talestrømmen. En hyggelig servering afsluttede generalforsamlingen.

Mikkel Vass bad alle blive eller trække ned i den nedre sal, da han havde en storskærm klar med en billedserie fra Uffes mange år som formand i foreningen. Stor applaus til de fine billeder. AR/18.05