Grundejerforeningen Juulsvej / Kirsebærvej

2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år
3. Behandling af forslag fra bestyrelsen eller medlemmer
4. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
5. Bestyrelsen fremlægger budget, rykkergebyr og kontingentforslag for det kommende år
6. Valg af bestyrelse (Børge Skjelmose, Robert Reiter og Uffe Christensen er på valg
og er villige til genvalg).
7. Valg af to suppleanter til bestyrelsen (Mikkel Vass og Peter Scott har accepteret at fortsætte)
8. Valg af to revisorer (Niklas Smidt og Gregers Bojesen har accepteret et år mere)

14 stemmeberettigede parceller var repræsenteret inklusive alle i bestyrelsen.
Formanden Uffe Christensen (Næbvej 39), bød velkommen og rettede en tak til alle de frivillige, som hvert år hjælper til med opsætning og nedtagelse af badebroen.

Ad 1. Jacob Jensen (Juulsvej 37) blev valgt som dirigent og konstaterede at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt og beslutningsdygtig.
Mikkel Vass (Kirsebærvej 23) blev valgt som referent.

Ad 2. Formanden fremlagde derefter bestyrelsens beretning.

Indledningsvis fortalte formanden hvordan bestyrelsen konstituerede sig – sidste år!

1. Der var ikke vedtaget tiltag på sidste års generalforsamling til afholdelse i løbet af året. Vi tog til efterretning at et kommende indkøb af ny trailer skulle leve op til de vedtagne kriterier.

2. Vi er nu 70 medlemmer i alt, fordelt med 33 på Juulsvej, 32 på Kirsebærvej og 5 på Næbvej. Et nyt medlem på Næbvej er indmeldt per 1. april. Dog er en parcel på Juulsvej fraflyttet midt i året, så året startede med 68 medlemmer.
Der har været udskiftninger på nogle af parcellerne da nogle fraflytter og andre tilflytter. I den forbindelse vil bestyrelsen gerne opfordre medlemmer, som erfarer at der er flyttet nye ind på en adresse, om at lade et par ord falde til f.eks. formanden, så detaljer i databasen kan opdateres.

3. Bestyrelsen har holdt møde to gange i det forgangne år.

4. Vinteren har været mild, og det ser ikke ud til, at der er sket voldsomme skader på fundamenterne til broen. Bro-holdet kunne i hvert fald rejse broen, i starten af april, dog, som vanligt, med visse problemer. Det fremmødte hold var stort nok i antal, men der var for få med waders. Bestyrelsen har bestemt at indkøbe to eller tre par waders mere til efteråret.

5. Platformen kom, efter indkøb af ny kæde og svaje-anker, på plads sidste forår. Og det blev besluttet at tage både platform og anker på land for vinteren. Så bliver anker og kæde ikke væk i løbet af vinteren. Den skal flyttes længere ud pga. lav vandstand.

6. Vi har alle været godt tilfredse med ordningen med pasning af græsset på fællesarealet med maskinen ejet af Vass og Hvas, og en ny aftale på lignende vilkår blev indgået i efteråret 2017 for de næste to år.
Omkostningerne i sæson 2017 har været højere end tidligere år; mest på grund af et meget vådt sommerhalvår med hurtig vækst på plænen.
Vi skylder også Børge Skjelmose stor tak for at bruge foreningens buskrydder i de svært tilgængelige områder. Hele generalforsamlingen udtrykte også stor tak for Børges indsats. Formanden overvejer en lille erkendtlighed for det store arbejde.

7. Opkrævning af kontingent er forløbet uden problemer. Alle betalte inden fristen. Dog var der 3 kontingenter som ikke blev betalt til den oprindelige frist, men en venlig rykker af formanden fik tingene ordnet inden rykkerskrivelse. Der er 11 som ikke har tilmeldt sig PBS for indeværende periode. Bestyrelsen vil fortsat opfordre de sidste 11 medlemmer til at tilmelde sig. Udgiften til girokort er langt højere for foreningen end PBS. Udsendte girokort koster 25 kr. per stk. Formanden har aftalt med Møns Bank, at han får tilsendt samtlige girokort; lokale vil blive lagt i de respektive postkasser, mens 3 udenbys vil få påsat porto og sendt.

8. Og igen i år vil bestyrelsen gerne opfordre til at medlemmer der bruger jollestativet, ikke har større joller liggende efter den 1. juni. Det er næsten umuligt at slå græs og lignende mellem stativerne, hvis de ikke er helt frie. Kajakker eller lignende, som er nemme at rykke rundt med, er nok ikke et problem.

Der var ingen kommentarer til beretningen, som blev vedtaget med akklamation.

Ad 3. Behandling af forslag fra bestyrelsen eller medlemmer
Der var ingen forslag fra bestyrelsen eller medlemmerne.

Ad 4. Regnskab
Kasserer Henrik Bredegaard (Næbvej 41) gennemgik det reviderede regnskab.
Indtægterne er i alt på                                                      42.200 kr.

De samlede udgifter er på                                           84.566,52 kr.

Der er pga. udskiftet brofag således et underskud på 42.232,43 kr.

Opsparingskonto til broen udgør nu                            18.884,73 kr.

Driftskontoen udgør                                                     84.425,90 kr.

Foreningens likviditet pr. 31. marts 2018 er på         103.310,63 kr.

Grundejerforeningens forsikring dækker hvis uforudsete ulykker sker for grundejerforeningens egne medlemmer. ’Fremmede’ opholder sig på eget ansvar på grundejerforeningens arealer.
Overvejelser om at skifte bank blev igen diskuteret. Man vil gerne have en lokal bank selv om gebyrerne er urimeligt høje. Bestyrelsen vil overveje situationen i det næste år. Møns Bank har ikke givet svar på, hvad gebyrerne specifikt består af.

Efter disse kommentarer, spørgsmål og forklaringer blev regnskabet godkendt.

Ad 5. Budget. Kassereren fremlagde budgettet for 1. april 2018 – 31. marts 2019.
Der er kalkuleret med et underskud på -4.366 kr.
Detaljeret budget har fra uge 18 været tilgængeligt på hjemmesiden: http://www.juulsvejkirsebaervej.dk/generalforsamling/budget/

Indtægter:
Medlemskontingent (70 á kr. 600)                 kr. 42.000
Bonus forsikring                                                  kr. 134
Indtægter i alt                                                 kr. 42.134
Udgifter:
Fællesareal                                                    kr. 29.000
Trailere                                                             kr.4.500
Bro, møder, porto, gebyrer og diverse          kr. 13.000
Udgifter i alt                                                   kr. 46.500
Budgetteret underskud minus                         kr. 4.366

Bestyrelsen vil fortsætte med at overføre 5.000 kr. årligt til ’brokontoen’.
Tinglysning af to nye medlemsskaber kan gennemføres uden indblanding af advokat.

Budgettet blev godkendt med akklamation.
Rykkergebyr på kr. 100 og kontingent på kr. 600 blev vedtaget uden ændringer.

Ad 6. Valg af bestyrelse.
På valg var Børge Skjelmose (Kirsebærvej 44), Robert Reiter (Kirsebærvej 13) og Uffe Christensen (Næbvej 39), som alle blev genvalgt med akklamation.

Ad 7. Valg af to bestyrelsessuppleanter.
Peter Scott (Juulsvej 41) og Mikkel Vass (Kirsebærvej 23) blev genvalgt med akklamation.

Ad 8. Valg af to revisorer.
Gregers Bo Bojesen (Juulsvej 8) og Niklas Smidt (Juulsvej 23) blev genvalgt med akklamation.

Ad 9. Eventuelt
Lis Holm (Kirsebærvej 38) påpegede at gyngerne ikke er helt lovlige. Der mangler et faldunderlag og kæderne er ikke i orden. Bestyrelsen vil kontakte Bo Olsens haveservice.
Chresten Nørgaard (Kirsebærvej 11) ønskede man debatterede hvordan broarbejdet i fremtiden kan arrangeres, idet man betænker det fysiske arbejde og at de som står for det ikke bliver yngre. Der var enighed om at opfordre flere yngre medlemmer i fremtiden.
Gregers Bojesen (Juulsvej 8) ville gerne foreslå at foreningen anskaffer og årligt bekoster en hjertestarter. Aktuelle udgifter vil være 9-12.000 i anskaffelse og 6.000 i årlig drift.
Generalforsamlingen er positive og vil overveje at der stilles et konkret forslag i 2019 evt. med 100 kr. i kontingentforhøjelse til at dække driften.
Anni Reichel (Juulsvej 29) oplyste at der netop er kommet en defibrillator på Jacobshavn.
Vass understregede hvor vigtigt det er, at man kan førstehjælp. Der var stemning for at kontakte Vibeke Galle mhp. at afholde kursus det kommende efterår/vinter.
Inge Lise Hemmingsen har kontaktet formanden idet der skulle være sprøjtet mod ukrudt under hækken. Efter forgæves forespørgsel hos mange medlemmer uden forklaring viser det sig at det var sidste år. Generalforsamlingen er blevet gjort opmærksom på, at der ikke må sprøjtes for ukrudt under hækken ind til Hemmingsen.
Kirsten Tybjerg (Juulsvej 11) udtrykte taknemlighed for at kunne bruge broen og pasningen af arealet, og roste bestyrelsen for deres fine arbejde.
Jens Tybjerg (Juulsvej 11) mente foreningen burde synge noget mere og istemte som i lighed med sidste år en sang på melodien fra Elverhøjmenuetten
For kaffe er det halve liv
Spiritus det hele
Og kommer man i bedre hjem
Så får man begge dele!

Formanden forespurgte om der evt. skal opsættes en plastik-rovfugl for at holde ænder og måger og deres efterladenskaber væk. Der var ikke enighed om dette.

Derpå kunne dirigenten afslutte generalforsamlingen, hvorefter formanden takkede for god ro og orden.

Bestyrelsen konstituerede sig umiddelbart efter generalforsamlingen:

Formand: Uffe Christensen (Næbvej 39)
Næstformand: Robert Reiter (Kirsebærvej 13)
Kasserer: Henrik Bredegaard (Næbvej 41)
Sekretær: Anni Reichel (Juulsvej 29)
Bestyrelsesmedlem og altmuligmand: Børge Skjelmose (Kirsebærvej 44)
Referent: Mikkel Vass, Kirsebærvej 23.

Referatet attesteres hermed godkendt

Maj 2018

_________________                                                                      __________________

Jacob Jensen                                                                                  Mikkel Vass